Sunday 8 May 2011

PRoJeK SeNi 2010

assalamualaikum
sepatutnya ni cite lame dah..tpi sebab tahun ni baru bikin kan blog, 
so aku nak citela siket pasal ..ARCA.. akula , opss sory..ngan membe aku... hehe



dalam bulan 7 tahun lepas.. CIKGU AZMI iaitu cikgu seni aku...
mengarahkan kami membuat satu arca barangan dirumah...
bahan bahan tidak kesah , asalkan bahan utama ade iaitu Tanah Liat
kami ada 10 orang , so terciptalah 5 barangan..
- Nailah with Nadh (arca blender)
- Naim with Hafis (arca cerek air)
- Ain with Nabila (arca seterika)
- Hamirah with Janthi (arca telefon) 
- Anuar with Azfar (arca kipas)

inilah CIKGU AZMI..macho!! :D



Bulan tuh memang bz gilerla...
haha terkejut aku bile diberi tugasan buat kipas..
aku pon ...HAAA??? terkejut betol~~~
so Kami sahut cabaran itu...
ingatla lagi cikgu kate ... "BUAT... Kalau tak, aku sumpah jadi katak.." and "aku nak kipas tuh berpusing"



BERMULAH PROSES PEMBIKINAN ARCA KPAS...!!!


dah siap beli barang semua pada 17.7.2010
petang besoknye mula buat...huh!!
kami tak tahu nak mulekan dari mane..haduyyy..
lau nak tahu tapak die "petak"... 
dari situla , berkembang kembang ideanye..;P
aku banyak buat bahagian rangka, 
membe aku tuh mengikat and bahagian blade kipas tuh..






ni prose menepek tanah liatla..
aktiviti menepek tanah liat ni lah paling penat...:D
dalam berbelas belas kotak juga lah tanah liat digunakan..
LuPe La PLaK!!

hehe ni la abang AZFAR kita...
tag team aku daa buat bende nih,,,hehehe
mamat ni pandai memasak..
tengok aje cara pegang roller tuh..hahaaha
tapi akhir bulan 12 , die dapat tawaran upsi..
so die belah laa..( elok jugak ) hahaa jgan mara..
so ape komen tentang arca ini..;??

komen , just SMILE..!! hehe



inila PAKCIK..!! uhuk uhuk...
time nih nak buat lubang tuk pasang betri kat dalam...
pada asalnya nak bia je bateri tuh dekat dalam, 
tapi bapak azfar..cikgu azlan bagi idea buatlaa lubang, 
boleh tuka2 bateri..;
Cedit too CikGu aZLaN..!!


inilah rangka arca kipas kami...

pandangan depan


pandangan sisi


pandangan atas
* diikat dengan tali ikat bunga dan dawai...



untuk membuktikan kipas ini betol betol berfungsi..ade bidio nye..hehe
lets take a look..!!



tengok kipas pusing je dahla iyer...hehe..


Hasilnya....


tepat jam 11.30P.M , siaplah arca kipas kami..
FUHH....!! bila siap je arca ni , hanya Tuhan yang tahu...
betapa seronok nya rasa di hati kecil ini...
seronok sangat buat benda ini...
haahahaa... yang tak leh lupe..
AZFARLA,, dah macam menjahit dah aku tengok..
(time die nak ikat rangka tuh)..;P
"KESABARAN YANG TINGGI MAMPU ATASI SEGALANYA"

sekian je lah cerita saya ... 

No comments:

Post a Comment